بانک پروژه و مقاله

پروژه دانشگاه و مقاله

بانک پروژه و مقاله

پروژه دانشگاه و مقاله

بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری

بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری

بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری در60 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری

دانلود مقاله سوالات چند گزینه‌ای (خصوصیات – نحوه طراحی – نحوه پاسخگویی)
   تحقیق سوالات چند گزینه‌ای (خصوصیات – نحوه طراحی – نحوه پاسخگویی)
 دانلود تحقیق سوالات چند گزینه‌ای (خصوصیات – نحوه طراحی – نحوه پاسخگویی)  
سوالات چند گزینه‌ای
سنجش و اندازه گیری
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

 بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری در60 صفحه ورد قابل ویرایش


بخشی از متن :


نام درس: سنجش و اندازه گیری

عنوان درس: سئوالات چند گزینه ای

هدف کلی: آشنایی دانشجویان با سوالات چند گزینه ای

مقدمه: پرسشها بهترین راه انگیزش افکار و فعالیت های فراگیران است و برای تحریک و برانگیختن فکر، سنجش میزان اطلاعات آموخته شده و وادار کردن فراگیران به فعالیت های بیشتر بکار می روند. یکی از انواع آزمون و پرسش ها، آزمون های چند گزینه ای است. ابتکار و مهارت در گنجاندن مفاهیم در یک مسئله خاص در سوالات چند گزینه ای به گونه ای که طراحی این نوع سوالات را نیازمند به دقت و اطلاع کافی از خصوصیات و چگونگی طراحی می‎کند.

اهداف رفتاری: پس از پایان این درس دانشجو باید قادر باشد:

1.  ساختار سئوالات چند گزینه ای را توصیف کند.

2.  چگونگی طراحی یک سئوال چند گزینه ای را تشریح کند.

3.  خصوصیات تنه (stem) در سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد.

4.  خصوصیات گزینه ها در سوالات چند گزینه ای  را توضیح دهد.

5.  قراردادن محل پاسخ صحیح (در گزینه ها) را مورد بحث قرار دهد.

6.  ارزیابی سطوح مختلف یادگیری توسط سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد

7. راه حل های پیشنهادی جهت کاهش احتمال حدس زدن پاسخ صحیح در سوالات چند گزینه ای را مورد بحث قرار دهد.

8.  نحوه نمره گزاری در سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد.

9.  امتیازات سوالات چند گزینه ای را بر شمارد

  1. معایب سوالات چندگزینه ای را بنویسد.
  2. میزان اعتبار سوالات چند گزینه ای را مورد بحث قرار دهد.
  3. راههای سنجش روایی سوالات چند گزینه ای را توضیح دهد.
  4. درجه دشواری یک سوال چند گزینه ای را تعیین کند.
  5. درجه تمیز یک سوال چند گزینه را مشخص کند.

نحوه تدریس: تدریس این درس بصورت سخنرانی، بحث و پرسش و پاسخ و به مدت 90 دقیقه و با استفاده از وسائل سمعی وبصری (اورهد) انجام خواهد شد.

تکالیف فراگیران: مشارکت فعال در بحث و پرسش حین تدریس، همچنین در جمع بندی و ارزشیابی پایان کلاس

نحوه ارزشیابی: امتحان پایان ترم + حضور و غیاب (حضور ذهنی و فیزیکی فراگیر)

منابع :

1. ثراندایک رابرت؛ «روان سنجی کاربردی»؛ هومن حیدر علی؛ دانشگاه تهران؛ چاپ سوم

2. جاسبی عبدالله؛ «روش تدریس و فن کلاس داری» ؛ چاپ دوم؛ تهران؛ دفتر پژوهش و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی؛ 1382

3.  خورشیدی عباس؛ «روشها و فنون تدریس» ؛ چاپ اول؛ تهران؛ یسطرون؛‌1381

4. رهبار دار شکسته حمید؛ «ارزشیابی در آموزش و پروش»؛ رشد معلم ؛ دوره نوزدهم؛ شماره 7؛‌فروردین 1380

5. شریفی حسن پاشا؛ «اصول روان سنجی و روان آزمایی»؛‌چاپ چهارم؛ تهران؛ انتشارات رشد، پاییز 1375

  1. Attali. yigal , Bar- hillel. maya; "guess where: the position of correct answer in multiple- choice test items as a psychometric variable" ; jem, washington ; summer 2003; vol.40 , iss 2; pg 109.
  2. Delgado. Ana. R ; prieto . Gerardo; "the effect of item feedback on multiple - choice test responses"; British Journal of psychology; london; feb 2003; vol 94. Part 1; pg73.
  3. Higgins, Edwina; Tatham. Laura; "Assessing by multiple choice question (mcQ) tests" ; university of warwick; 23 october 2003.
  4. Paxton. Morgan; "assessment and evaluation in higher education" ; Bath ; jun 2000. Vol.25 ; iss.2 ; pg.109, 11 pgs.
  5. Tanner. David E; "multiple  choice items: pariah, panacea or neither of the above?"; American secondary Education; spring 2003. Vol 31 , ISS ; pg 27.


مقدمه:

پرسش یکی از قابل انعطاف ترین تدابیر آموزش است هنگامی که در آموزش از پرسش ها به شیوه ای ماهرانه استفاده شود، وسیله رسیدن به بسیاری از هدف های آموزش قرار می‎گیرد و نتیجه بخش خواهد بود. پرسشها بهترین راه انگیزش افکار و فعالیتهای شاگردان اند و برای تحریک و برانگیختن فکر، سنجش میزان اطلاعات آموخته شده و وادار کردن شاگردان به فعالیت های بیشتر بکار می روند. گفته شده است که خوب پرسش کردن، خوب درس دادن است. (2) هدف از سنجش و ارزیابی تعیین آثار برنامه آموزشی و تعیین تغییراتی است که براثر آموزش در شاگران به وجود آمده است.(4)

معلمان در فرآیند آموزش، از آزمون ها بهره می گیرند.

تعریف آزمون: آزمون وسیله ای است عینی و استاندارد شده که برای اندازه گیری رفتار یا خصایص آدمی بکار می رود.

دراین تعریف، منظور از عینی آن است که روش اجرا، نمره دادن و تعبیر و تفسیر نتایج آزمون براساس قواعد معین و مشخص صورت می‎گیرد و قضاوت و نظر شخص در آنها بی تاثیراست. (5)

هر یک از پرسش های آزمون، یکی از هدف های یادگیری را در رابطه با محتوای مواد آموزشی اندازه می‎گیرد و آزمونی که ساخته می‎شود نمونه ای از تمامی هدف های آموزشی درس مورد نظر را ارزشیابی می‎کند و آنچه که مهم است تعریف دقیق حیطه مورد ارزشیابی است.

دانلود بررسی خصوصیات ، نحوه طراحی و نحوه پاسخگویی سوالات چند گزینه‌ای سنجش و اندازه گیری

پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی)

پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی)

پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی) به صورت کامل

دانلود پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی)

پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی)
پردازش تصویر
پروژه پردازش تصویر
پردازش تصویر از روی رنگ
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل zip
حجم فایل 674 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی) به صورت کامل


در این پروژه موارد زیر را بررسی می کنیم :


خواندن و ذخیره تصویر
تخمین پس زمینه
مشاهده و تقریب پس زمینه به صورت یک سطح
تفریق پس زمینه ازتصویر اصلی
افزایش کانتراست تصویر
آستانه گیری تصویر
شناسایی اشیا در تصویر
بررسی یک شی
مشاهده تمام اشیا
تشخیص اشیا از روی رنگ
تولید هیستوگرام

دانلود پروژه پردازش تصویر از روی رنگ در نرم افزار متلب (مثال کاربردی)

مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب

مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب

مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب

مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب
 آموزش اصولی نرم افزار متلب
نرم افزار متلب
آموزش اصولی متلب
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 804 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه

Matlab نرم افزاری است که براساس مجموعه ای اصول عملیاتی که بر ماتریس ها عمل می کند بنا نهاده شده است.Matlab بر گرفته از "آزمایشگاه ماتریس" است .زبانی بسیار قدرتمند جهت پردازش داده ها است که امروزه بسیاریاز رشته های مهندسی را کنترل کرده و کار مهندسان را تا نوشتن چند برنامه ساده آسان نموده است.محاسباتی که تصور حل کردن آنها با استفاده از روشهای سنتی لرزه بر اندام هر مهندسی می اندازدتوسط Matlab کاملا انعطاف پذیر ، و آسان حل می شوند. 

از دیگر خصوصیات Matlab اینست که می تواند تابع ها و روتین های نوشته شده در زبانهای دیگر مثل C++ و Java را قبول و به کمک آنها مسائل را حل کند.این خصوصیت قدرت پردازش و طرفداران آن را نیز چند برابر کرده است. 

امروزه شرکت ها و گروههای نرم افزاری زیادی سعی دارند تا برنامه های اضافی را برای رشته های بخصوصی مانندمهندسی کنترل ، مهندسی قدرت ،... به محیط مطلب اضافه کنند این برنامه ها اصطلاحا Toolbox یا جعبه ابزار نامیده می شوند . 

در این سری مقالات سعی می کنیم تا به صورت خودآموز مطالب راارائه دهیم و بیشتر مطالبی را ارائه دهیم که برای یک دانشجوی مهندسی برق دارای کاربرد باشد.و بتواند به فهم مساله علاوه بر حل آن بیفزاید در این صورت است که لذت حل مساله دو چندان می شود. 

فهرست مطالب

 
مقدمه
فصل اول
بخش اول - ملزومات و پیش نیازهای آموزش MATLAB
بخش دوم - آموزش بسیار مقدماتی MATLAB
بخش سوم : اجرای نرم افزار MATLAB
بخش چهارم : اجرای دموها
بخش پنجم : استفاده از help
بخش ششم: ساخت متغیر
فصل دوم
ماتریس ها
عملیات ریاضی ماتریس ها
انجام عملیات روی ماتریس ها
فصل سوم
ترسیم داده ها نمودارهای 2 بعدی
نمودارهای 3 بعدی
نمودارهای5/2 بعدی
تابع
خطایابی برنامه ها
فصل چهارم
آشنایی با Matlab و Image Processing Toolbox
ربات مسیریاب توسط پردازش تصویر
افزایش کنتراست تصویر
مراجع

دانلود مجموعه آموزش اصولی نرم افزار متلب

مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2

مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2

مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2 در91 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2

مقاله نکته‌های کنکوری عربی 1و2 
تحقیق نکته‌های کنکوری عربی 1و2 
مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2
دانلود تحقیق نکته‌های کنکوری عربی 1و2
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91

مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2 در91 صفحه ورد قابل ویرایش


بخش کوتاهی از متن :

انواع کلمه:

کلمه در زبان عربی بر 3 قسم است: 1- اسم 2- فعل 3- حرف

1- اسم: آن است که به تنهایی در جمله معنا دارند و بدون داشتن زمان در جمله ایفا می‎شوند. مانند تلمیذ- رجل

اسم از لحاظ جنس و تعداد حروف به چهار دسته تقسیم می‎شوند.

1- اسم یا مفرد، مثنی، جمع

2- اسم یا مذکر، مونث

3- اسم یا مجازی، حقیقی

4- اسم یا معرفه، نکره

1- اسم مفرد: تنها بر یک نفر، یا یک شیء دلالت می‌کند مانند: مسلم، کتاب، رجل

مفرد هیچ علامت و نشانه ای ندارند.

2- مثنی: (تثنیه): بر 2 نفر یا دو شیء دلالت می‌کنند علامت آن در عربی (انِ، ینِ) به آخر مفرد مذکر است مانند: طالب                   طالبانِ ، طالبینِ

نکته: هرگاه بخواهیم از اسم مفرد مونث           مثنی مونث بسازیم از طریق زیر عمل می‌کنیم:

1- ة گرد را از آخر آن حذف می کنیم. 

                  مومنة           مؤمن           مومنت          مومنتانِ- مومنتینِ

2- به جای آن (ت) می گذاریم.

3- سپس علامت مثنی را به آخرش می افزائیم.

3- اسم جمع: بر بیش از 2 ، 3 نفر یا بیشتر دلالت می‌کنند.

1- جمع مذکر (سالم)

جمع بر 3 نوع است 2- جمع مونث (سالم)

            3- جمع مکسر (تکسیر)

1- جمع مذکر (سالم): علامت آن (ونَ - ینَ) به آخر اسم مفرد مذکر.

مانند: مسلم                مسلمونَ - مسلمینَ                   طالب               طالبونَ - طالبینَ

 

2- جمع مونث (سالم): علامت آن (اتِ) به آخر اسم مفرد مونث.

نکته: هیچگاه از مفرد مذکر، جمع مونث ساخته نمی‎شوند.

«طریقه ساختن اسم جمع مؤنث»

1- جمع مونث: از مفرد مونث ساخته می‎شوند       

     مجتهدة              مجتهد             مجتهداتِ

 

بدین ترتیب

1- ة گرد را از آخر آن حذف می کنیم.

2- به جای آن نشانه جمع مونث (اتِ) به آخرش می افزائیم.

نکته: برخی از کلمات هستند که با (ات) جمع بسته می‎شوند اگر با این وزنها بر جمع مکسر می باشند.


3- جمع مکسر: (تکسیر)

وزنهای جمع مکسر عبارتند از:

1- هر کلمه ای که بر وزن (اَفْعالْ ، فَعُولْ) باشند جمع مکسرند.

نکته: هر کلمه با 3 حرف (ف ، ع ، ل) خلاصه می‎شوند که جزء حروف اصلی نامیده می‎شوند.

حروف زائد: یک یا 2 حرف به 3 حرف اصلی اضافه شوند را حروف زائد گویند.

مانند:

اَشرار                 شرر= شرّ                         ذَنوُبْ                 ذنب


2- هر کلمه ای که بر وزن (فِعالْ) باشند جمع مکسرند.

    عِبادْ               عَبدْ          قبار        قبر


نکته: دو کلمه ای از قبیل (ایّام - اسماء) این دو کلمه بر وزن جمع مکسر می روند اما برای مفرد پیدا کردن طبق (ف . ع . ل) مفردشان بدست نمی آیند که مفردشان «یوم، اسم» می‎باشد.

3- هر کلمه ای که بر وزنهای زیر باشند جمع مکسرند.

وزن: «مَفاعِلْ ، مَفاعِیلْ ، اَفاعِلْ ، اَفاعِیلْ ، فَواعِلْ ، فَواعِیلْ ، فُعَلاء»

مثال:  مَساجِدْ ، مکاتیب ، اَکابِر ، اَقاریر ، شواعِرْ ، تواریخ ، شُعَراء

مفرد:  مَسْجِدْ  ، مَکْتَبْ  ،  کِبْرْ  ،   قدر  ،   شعر  ،   تاریخ  ،  شِعْر


دانلود مجموعه نکته های کنکوری عربی 1و2

راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان

راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان

راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان

مقاله راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان
 تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان
تحقیق  راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان
دانلود تحقیق  راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 547 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان در 34 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست

فصل 1- معرفی محصول

شرح محصول

نحوه کارکرد یک تبخیر کننده

شکل 1- تبخیر کننده حرارت مستقیم- بخشهای اصلی سیستم


فصل 2- نصب تجهیزات

رؤوس

باز کردن بسته بندی و مونتاژ اولیه

    - باز کردن بسته بندی

    - مونتاژ اولیه

         جدول شماره 1- فاصله از تبخیر کننده

         شکل شماره 2- ابعاد تبخیر کننده

         شکل شماره 3- نصب تبخیر کننده های 40 و 80 گالنی

    - خط توزیع بخار

         جدول شماره 2- ابعاد پیشنهادی خطوط توزیع بخار

    - ورودی مایع

    - خط بایپاس بخار (اختیاری)

    - خط تغذیه مشعل (اختیاری)

    - پمپ مایع (اختیاری)

    - نصب تجهیزات Economy (اختیاری)

             شکل شماره 4- قسمتهای Economy

     تفکیک کننده رسوبات (اختیاری)

                شکل شماره 5- عملکرد Economy 

   تست نشتی


فصل 3- عملیات

     شروع به کار تبخیر کننده

       شکل شماره 6- حالتهای صفحه ترموستات

       شکل شماره 7- صفحه ترموستات- وضعیت در حال کار

     عملیات جرقه زنی اتوماتیک مجدد

     عملکرد Economy


فصل 4- تعمیرات و نگهداری

     نگهداری و سرویس دهی

         جدول شماره 3- اقلامی که می بایست به صورت ماهانه سرویس گردند.

               جدول شماره 4- اقلامی که می بایست بطور سالیانه سرویس گردند

      تنظیم رگلاتور و ترموستات

    شمل شماره 8- تنظیم رگلاتور و ترموستات


فصل 5- عیب یابی و رفع اشکال

  1. پیلوت- درختهای رفع اشکال شماره 1 و 2
  2. مشعل اصلی جرقه نمی خورد- درخت رفع اشکال شماره 3
  3. اگر فشار بخار افت پیدا کند- درخت رفع اشکال شماره 4

-         درخت رفع اشکال شماره 1: شمعک روشن نمی شود

درخت رفع اشکال شماره 2: شمعک روشن می‌شود اما روشن باقی نمی ماند

-         درخت رفع اشکال شماره 3: مشعل اصلی روشن نمی گردد

-         درخت رفع اشکال شماره 4: فشار خط بخار افت پیدا می‌کند


فصل 1- معرفی محصول

شرح محصول

شرکت Algas- SDI یک شرکت ثبت شده در زمینه تولید تبخیر کننده مطابق با استانداردهای Asme , ul , CE8FM می باشد. شرکت مزبور دارای گواهینامة ISO 9001 در زمینه تولید این محصول می‌باشد. در یک تبخیر کننده با حرارت مستقیم، همانطور که از اسمش پیداست، نوعی از تبخیر کننده است که حرارت مستقیم با صفحه مبدل حرارتی در تماس می باشد. در این دستگاه LPG که به صورت مایع می باشد پس از طی فرآیند مربوطه به صورت تبخیر شده درمی‌آید. اجزای اصلی یک تبخیر کننده با حرارت مستقیم مشتمل بر هفت بخش است:

                       ·شیر ورودی مایع و مجموعه شناور

                       ·مخزن مایع یا مبدل حرارتی

                       ·رگلاتور منبع حرارتی

                       ·ترموستات

                       ·مشعل

                       ·شیر کنترل ظرفیت

                       ·سوپاپ اطمینان

 

نحوه کارکرد یک تبخیر کننده

زمانی که شیر قطع جریان به روی منبع مایع باز می‌باشد، توسط فشاری که در مخزن گاز می باشد، مایع به داخل مبدل حرارتی رانده می‌شود. به محض اینکه سطح مایع بالا می آید، مقداری از این مایع شروع به جوشیدن می‌کند تا اینکه فشار حاصله با فشار ورودی از مخزن برابری می‌کند. موقعی که مایع گرم می‌شود به سمت بالا حرکت می‌کند و این حرکت به سمت بالا سبب می‌شود که شناور نیز به سمت بالا حرکت کند، با این حرکت جریان مایع به درون مبدل حرارتی قطع خواهد شد.

زمانی که مشعل یا مشعل ها روشن هستند، گرمای حاصله از مشعل ها سبب جوشش مایع درون مبدل حرارتی می‌شود. زمانی که هیچ نیازی به بخار نیست فشار این مرتبه بر عکس عمل می‌کند و فشار به سمت مخزن بیشتر می گردد. هر زمانی که فشار درون مبدل حرارتی به این سمت می رود که بالاتر از فشار مخزن باشد، اختلاف فشار حاصله باعث می‌شود که گاز مایع به سمت شیر ورودی مخزن روانه گردد. به خاطر وقوع چنین پدیده ای (عمل جوشیدن) و یا برگشت گاز مایع به درون مخزن) سطح مایع درون مبدل حرارتی پایین می آید. در نتیجه سنسور حرارتی بخار گرمتر را حس می‌کند و مشعل های اصلی خاموش می گردد. به محض اینکه میزان نیاز افزایش می یابد، فشار درون مبدل حرارتی کاسته می‌شود. در نتیجه، مایع به سمت مبدل روانه می گردد، در این زمان سنسور مایع سرد را حس می‌کند و در نتیجه باعث روشن شدن مشعل ها می‌گردد.

طی عملیات مستتر، مشعل ها به طور متناوب روشن و خاموش می گردند تا سطح بخار موردنیاز را همیشه به یک میزان حفظ کنند. به موازات اینکه حجم بخار از سطح موردنیاز بالاتر می گردد، مبدل حجم بسیار کوچکی از مایع را درون خود جای می دهد. به خاطر داشته باشید تنها زمانی که مبدل حجم بالایی از مایع را درون خود جای می‌دهد زمانی است که میزان موردنیاز برابر یا بالاتر از ظرفیت تبخیر کننده ها می باشد.

هر زمان که میزان موردنیاز از ظرفیت تبخیر کننده فراتر می رود، شیر کنترل ظرفیت وارد کار می‌شود که باعث محدود شدن نرخ خروجی از مبدل تا سقف ظرفیت ماکزیمم تبخیر کننده، می گردد.

شیر کنترل ظرفیت، شیری است که با فنر ساخته شده است و بالای خروجی مبدل نصب گردیده است. LPG مایع به قسمت فوقانی شیر می رسد و بخار درون مبدل به قسمت تحتانی شیر می رسد. در طی زمان کارکرد نرمال، شیر با فشار فنر باز می‌ماند.

زمانی که اختلاف فشار مایع/ بخار از نیروی فنر فراتر رود، فشار مایع باعث بسته شدن شیر کنترل ظرفیت می گردد. این عمل باعث تشدید افت فشار خواهد شد. در عوض، عمل شیر مذکور، هرچه بیشتر سبب کاهش حجم خروجی بخار از دستگاه می گردد. با عمل خفه کردن گاز، فشار گاز خروجی کاسته می گردد. این عمل اجازه می دهد که فشار درون مبدل حرارتی به مقدار سابق برگردد و حجم مناسبی از گاز در اختیار مشعل ها قرار دهد. در صورت کار در چنین شرایطی است که تبخیر کننده دائماً در حین پروسه و کار باشد.



شکل 1 عملکرد تبخیر کننده


فصل 2- نصب تجهیزات

رؤوس

- دستگاه را طوری نصب نمائید که با قواعد حاکم و جاری تطبیق داشته باشد.

- اتصالات مربوط به لوله کشی‌ها را با ترکیبی از آب بندهایی که مورد تأئید جهت مصرف LPG تکمیل کنید.

- خطوط لوله های زمینی فوق می بایست به طور مناسبی در مقابل فرسایش حفاظت گردد.

- خطوط لوله خروجی تبخیر کننده تا رگلاتور مرحله اول می بایست که به سمت تبخیر کننده سرازیر گردد تا اجازه دهد عمل متراکم شدن در خطوط بخار صورت پذیرد و مایع بتواند مجدداً به سمت تبخیر کننده باز گردد.

- هرگونه شی خارجی را از مسیر لوله ها قبل از نصب اتصالات پاک کنید.

- تمامی اتصالات و ملحقات همانطور که مشخص شده است را برای پیدا کردن نشتی ها تست کنید. درست قبل از زمانی که سیستم لوله کشی تحت سرویس قرار گیرد.

 

دانلود راهنمای نصب و استفاده از تبخیر کننده شرکت کالای گاز بوتان