بانک پروژه و مقاله

پروژه دانشگاه و مقاله

بانک پروژه و مقاله

پروژه دانشگاه و مقاله

تدوین استراتژی-مجموعه کل مقالات

تدوین استراتژی-مجموعه کل مقالات

با خرید مجموعه کل مقالات تدوین استراتژی از 40 % تخفیف بیشتر بهره مند شوید تدوین استراتژی مجموعه کل مقالات این مجموعه شامل 77 مقاله در خصوص تدوین استراتژی می باشد فایل کلیه مقالات PDF لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه تعداد صفحات مقالات 1520 حجم فایل زیپ دانلودی 369 MB

دانلود تدوین استراتژی-مجموعه کل مقالات

تدوین استراتژی 
استراتژی
عوامل کلیدی موفقیت 
تحلیل عاملی 
 CSF 
استراتژی سه جانبه
استراتژی تهاجمی 
راهبرد دلفینی 
آینده نگری
ماتریس مقایسات زوجی
مهندسی مجدد فرایندها 
تفکر راهبردی 
استراتژی تحقیق و توسعه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pdf
حجم فایل 36887 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1520

مجموعه مناسب کسانی است که در حال تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع  تدوین استراتژی می باشند .

با خرید مجموعه کل مقالات تدوین استراتژی  از 40 % تخفیف بیشتر بهره مند شوید.

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد : 

ردیف                              عنوان مقاله                              تعداد صفحات

1014   درخت تصمیم فازی ؛ رویکردی نوین در تدوین استراتژی   16

1015   طراحی مدل راهبردی ارزیابی عملکرد در شرکت های ساختمانی با ترکیب روش های BSC و AHP   23

1016   بررسی عناصر برنامه ریزی استراتژیک به منظور ارایه مدلی مفهومی و کاربردی برای شرکت های صنعتی کوچک            22

1017   طراحی نقشه راهبرد برای موسسات علمی پژوهشی غیردولتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن مطالعه موردی: جهاد دانشگاهی  22

1018   مدل سنجش رویکرد برد – برد به عنوان زیرساخت کار تیمی          15

1019   ارزیابی و اولویت بندی استراتژی ها با استفاده از تکنیک الکتره 3 در محیط فازی (مطالعه موردی: شرکت تماد)            31

1020   ارائه الگوی نظام مند برای انتخاب راهبرد استوار با رویکرد آینده پژوهانه   26

1021   فرآیندها و عناصر تدوین راهبردهای وظیفه ای سازمان      17

1022   امکان سنجی پیاده سازی تکنیک ارزیابی متوازن در سنجش عملکرد بیمارستان های شیراز    27

1023   ارایه یک روش ترکیبی در تدوین روش شناسی پیاده سازی مدیریت دانش 34

1024   ارائه رویه نظام مند انتخاب مشاور با هدف تدوین برنامه استراتژیک در مدیریت شهری؛ (مورد مطالعه: سازمان زیباسازی شهر تهران)     22

1025   طراحی الگوی مفهومی ارزیابی عملکرد راهبردی: مبتنی بر زنجیره ارزش آفرینی راهبردی پویا            21

1026   رویکردهای جایگزین طراحی استراتژی در شرایط عدم قطعیت، رویکردی تحلیلی-تطبیقی        20

1027   تدوین اهداف راهبردی و ارائه مدلی برای دستیابی به آنها با رویکرد ارزیابی متوازن           28

1028   طراحی مدل خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در نظام سلامت ایران (پژوهشی کیفی)           20

1029   الگوی ارزیابی عملکرد شرکت های زیرمجموعه در هلدینگ ها بر مبنای کارت امتیازی متوازن مورد مطالعه: هلدینگ صنایع غذایی سینا          25

1030   شناسایی موانع تدوین استراتژی های کارکردی منابع انسانی          26

1031   تدوین راهبرد سازمان از طریق یکپارچگی SWOT، BSC و با استفاده از ابزارهای QFD و MBNQA و ارزیابی عملکرد  33

1032   کارآفرینی استراتژیک و دستیابی به مزیت رقابتی: مطالعه تجربی در حوزه صنعتی سازی صنعت ساختمان و مسکن ایران     23

1033   الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی        20

1034   استراتژی مدیریت دانش کسب و کار       15

1035   گرایش راهبردی، فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید           19

1036   تبیین راهبرد رقابتی و نوآوری دانش فنی بر عملکرد صادراتی       21

1037   چارچوب جامع تدوین استراتژی نیروگاه برق اصفهان با رویکرد بازاریابی     16

1038   تاکسنومی استراتژیهای تولید در ایران مورد مطالعه: شرکتهای تولیدی شهرستان مشهد         18

1039   تدوین راهبرد برای شرکت تولید تجهیزات پزشکی گوهرشفا با استفاده از ماتریس برنامه ریزی راهبردی کمی (QSPM           15

1040   روند تکاملی الگوی راهبردهای منابع انسانی         22

1041   ارائه برنامه راهبردی فناوری اطلاعات معاونت آموزش نهاجا           32

1042   تبیین نقشه اجرایی برنامه استراتژیک بنگاه ها     26

1043   تدوین استراتژی عملیاتی تولید سه مرحله ای بر اساس مدل میلتنبرگ (مورد مطالعه: یک شرکت آب معدنی) 22

1044   تدوین راهبردهای توسعة منابع انسانی با رویکرد توسعة دانش کارکنان      15

1045   تدوین محورهای استراتژیکی توسعه ی منابع انسانی          29

1046   تدوین استراتژی تحقیق و توسعه با استفاده از گسترش عملکرد کیفی تکنولوژی: رویکرد کشش بازار           16

1047   تاثیر استراتژی های سازمان های غیردولتی در ایجاد و ارتقا سرمایه اجتماعی           19

1048   بررسی میزان تأثیر هوشمندی رقابتی در ایجاد مزیت رقابتی          17

1049   راهبردهای سیستمی برای تدوین برنامه های استراتژیک   17

1050   جهت گیری استراتژیک و موفقیت شرکت های صادراتی      22

1051   تدوین استراتژی های پورتفولیو کسب و کارهای بیمه موسسه فرهنگیان     22

1052   طراحی الگوی فرایندی تدوین راهبردی پابرجا در شرایط عدم قطعیت           27

1054   رویکردهای توسعه استراتژی در کسب مزیت رقابتی پایدار و مصادیق آن در صنعت خودروی جهانی همراه با تحلیل پیامدهای آن برای صنعت خودروی کشور  46

1056   قابلیتهای مهندسی مجدد برای بهبود راهبردهای رقابتی     15

1058   شاخصهای تعیین اولویت در برنامه ریزی استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی     16

1059   بررسی رابطه بین سازگاری استراتژی کسب و کار با استراتژی تولیدی و عملکرد شرکت ساپیا دیزل   27

1060   هوشمندی رقابتی و تصمیم­گیری استراتژیک        23

1061   تدوین استراتژی های شرکت صنایع آجر سفال گرگین        35

1062   مدل های استراتژی و پرواز به سوی بالندگی         4

1063   ارتباط تفکر راهبردی و عملکرد    19

1064   برنامه ریزی استراتژیک موثر در بخش دولتی (نکته های آموختنی) 9

1065   ارائه مدل تدوین ماموریت در سازمان های عمومی و غیرانتفاعی    25

1066   طراحی مدلی برای اندازه گیری هوشمندی استراتژیک سازمانی (مورد مطالعه: شرکت های استفاده کننده از نرم افزارهای هوشمندی کسب و کار در ایران)            23

1067   تدوین راهبرد از طریق چارچوب جامع تدوین راهبرد         16

1068   چالشهای برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در آموزش و پرورش استان اصفهان     16

1070   استقرار استراتژی کسب و کار توسط تکنولوژی اطلاعات      10

1071   تدوین استراتژی توسعه معادن ایران (مورد: شرکت ایمپاسکو)       18

1072   برنامه ریزی جامع چیست؟           8

1073   راهبرد دلفینی   1

1075   تدوین استراتژی‌های توسعه منابع انسانی 10

1076   انتخاب آمیخته راهکارهای مناسب و استراتژی ها در بقا و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با استفاده از تکنیک AHP     17

1077   رهیافتی بر توانمندی رقابتی در هزاره سوم         5

1078   تصویرپردازی از ویژگی های آینده موعود: به سوی الگوی قرآنی      36

1079   انتخاب استراتژی بهینه براساس تحلیل SWOT و روش فرآیند تحلیل شبکه ای     14

1080   ارائه مدلی مفهومی به منظور شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت (CSF) سایت های خرید و فروش الکترونیکی در ایران       31

1081   تحلیل نظری در تدوین استراتژی توسعه منابع انسانی چالشها و تناقضها       12

1082   ضرورت تدوین برنامه استراتژیک آموزش عمومی مقابله و آمادگی در مقابل سوانح و حوادث بر اساس شرایط اقلیمی و فرهنگی استانهای کشور 9

1083   طراحی و تدوین استراتژیها و اقدامات پیشگیرانه از وقوع خطاهای پزشکی در بیمارستانهای دولتی استان تهران            13

1085   آسیب شناسی توان استراتژیک شرکت سایپا برای ورود به بازارهای جهانی: بررسی عوامل درون سازمانی      40

1086   تحلیل استراتژیک، تدوین و انتخاب استراتژی مبتنی بر ماتریس SWOT و تکنیک های تصمیم گیری چند شاخه فازی     22

1087   نقش سیستمهای اطلاعاتی مدیریت استراتژیک در فرایند تصمیم گیریهای راهبردی سازمان   11

1088   با نگاهی به صنعت خودروسازی چین : استراتژی های کارآ در مواجهه با تحولات جهانی           4

1089   استراتژی سه جانبه؛ یک روش جدید برای تدوین استراتژی            7

1090   تحولات و اختیارات بیشتر در تعیین استراتژی      4

1091   طراحی نظام ارزیابی و کنترل راهبردی در الگوی مدیریت راهبردی طرح گرا 12

1092   رفتار مصرف کننده و تدوین استراتژی بازاریابی   3

1093   مدل سازمانی برای تفکر راهبردی: (مطالعه تجربی)            32

1094   ارایه ی مدل تدوین استراتژی مبتنی بر فرهنگ - مورد ایران        19

1095   طراحی مدل شناسایی، ارزیابی و تعیین قابلیت های استراتژیک: پژوهشی در شرکت ایران خودرو      28

1096   تعیین و ارتقاء موقعیت استراتژیک پالایشگاه تهران بر مبنای مدل دلتا و رویکرد پویائی‌های سیستم   19

دانلود تدوین استراتژی-مجموعه کل مقالات

بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک

بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک

سازمانها برای هدایت فعالیتهای خود در مسیر نیل به اهداف تعیین شده، به برنامه ریزی می پردازند در این مسیر همواره ممکن است موانع و محدودیتهائی بروز کند و سیستم سازمانی را منحرف سازد هر یک از این موانع ممکن است عاملی برای انحراف یا متوقف ساختن حرکت سازمان گردد بنابراین همواره باید از یک ساز و کار اصلاح کننده یا خرده سیستم کنترل، برای حفظ عملکرد سازمان

دانلود بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک

پروژهایی در مورد بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک
مقالاتی در مورد بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک
مطالبی در مورد بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک
بررسی پایانی و روانی عملک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 753 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 231

یکی از موضوعاتی که امروزه به کرات مورد استفاده قرار می گیرد اصطلاح مدیریت بحران می‌باشد که نگرشی سنتی به مدیریت بحران منفی بوده و با این تعبیر که مدیر بحران در انتظار خراب شدن کارها می نشیند و پس از بروز تخریب سعی می کند تا ضرر ناشی از خرابیها را محدود کند همراه بود ولی تعریف دیگری بتازگی از این مفهوم شده است که عبارت است از: مجموعه ای از طرحها و برنامه های عملی برای برخورد با تحولات احتمالی آینده در داخل سازمانها تنظیم شود و مدیران باید درباره اتفاقات احتمالی آینده بیندیشند و آمادگی برخورد با رخدادهای غیر مترقبه را کسب کنند بنابراین مدیریت بحران بر ضرورت پیش بینی منظم و کسب آمادگی برای برخورد با آن دسته از مسائل داخلی و خارجی که به طور جدی شهرت، سودآوری یا حیات سازمان را تهدید می‌کند، تأکید دارد. مدیریت بحران به منزله یک رشته علمی، بطور کلی در حوزة مدیریت استراتژیک قرار می گیرد و به طور خاص به مباحث کنترل استراتژیک مرتبط می شود.

(رضائیان، 1380، ص 517).

با توجه به مقدمات بالا در هر سازمانی نیاز به کنترل و لزوم آمادگی سازمان برای مواجهه با تهدیدات آینده و استفاده از فرصتهای آینده بسیار ضرورت دارد. گمرک جمهوری اسلامی ایران یکی از سازمانهائی است که در حال حاضر بدلیل پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) دارای نقش بسیار خاصی می باشد و لزوم موفقیت در این نقش، بررسی نقاط ضعف و قوت سازمان و تهدیدات و فرصتهای محیطی و بر آن اساس، استراتژی مربوطه را ضرورت می داند و برای اینکه گمرک بتواند به اهداف مورد نظر نائل شود و چون که نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع سازمانی قلمداد می شود که می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی غیر قابل جانشین یاد شود. تقریباً دو سال است که نحوة ارزیابی عملکرد کارکنان گمرک تغییر کرده است که قبلاً ارزیابی عملکرد بود. توسط بالا دست انجام می‌شد و در حال حاضر  توسط خود کارمند. حال مسئولین علاقمند به این مسأله هستند که آیا این نظام جدید می‌تواند نظام ضعف نقاط قبلی را پوشش دهد و اینکه همچنین بعنوان وسیله انگیزشی باعث انگیزش در کارکنان می‌گردد زیرا اگر کارکنان بدانند که بین تلاش ـ عملکرد ـ پاداش رابطه‌ای معقول وجود دارد همین عامل باعث انگیزش آنها در مسیر انجام کار می گردد و می توان شاهد افزایش کارآیی و اثربخشی سازمان گمرک بود لذا این تحقیق بصورت پیمایشی در ستاد گمرک ایران جهت بررسی نگرش کارکنان آن بخش نسبت به نظام فعلی گمرک صورت می‌گیرد.

2-1- ضرورت تحقیق:

با توجه به اینکه کشور ما در آستانه پیوستن به سازمان تجارت جهانی می باشند و نقش سازمان گمرک در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد لذا جهت آمادگی گمرک برای هر چه بهتر انجام دادن وظایف خویش ضروری است کارکنان گمرک که به عنوان منبع سازمان شمرده می شوند از قبل آماده شده باشند و بهترین روش برای بالا بردن کیفیت کارکنان، بهبود سیستم، ارزیابی عملکرد است که با مشاهده و سنجش عملکرد کارکنان، نیازهای سازمانی، نیازهای آموزشی و .... تعیین شده و می توان در جهت رفع این نیازها، برنامه های لازم را تدوین و اجرا کرد.


3-1- اهمیت تحقیق:

در یک سازمان هر فرد برای پیشرفت و نیل به اهداف تعیین شده شغلی نیاز به آگاهی از موقعیت خود دارد این آگاهی موجب می شود که او از نقاط قوت و ضعف عملکرد و رفتار خود مطلع گردد و تمهیدات لازم را برای اثربخشی بیشتر کوششهایش به کاربرد. سازمانها نیز نیاز به شناخت کارائی خود دارند تا براساس آن وضعیت نیروی انسانی خود را بهبود بخشید و بدین طریق بر حجم تولید و ارائه خدمات خود بیفزایند و در روند حرکتهای خود تحولات مثبت ایجاد کنند ارزشیابی کارکنان یکی از مؤثرترین ابزارهای ارتقاء، کارآمدی، توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی است ارزشیابی ابزاری است که سازمانها و کارکنان را در تأمین این نیازها کمک می‌کنه اگر این ابزارها بخوبی طراحی گردد و به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد، تا وسیلة مناسبی برای تشویق، آموزش، بهسازی و بعضاً تنبیه کارکنان خواهد بود. ارزیابی شایستگی و لیاقت کارکنان در رفتار و طرز اجرای وظایفشان، فرآیندی است جهت سنجش خصوصیات مختلف کارکنان و تخصصهای آنها و نحوه اجرای وظایف مشاغل محوله به آنها و مقایسه کارکنان با یکدیگر. ارزشیابی نحوه عملکرد کارکنان نشان می دهد که کارمند به نحو مطلوب وظایف محوله را که طبق شرح شغل به او ابلاغ شد انجام داده است یا خیر. از طریق ارزشیابی، نارسایی ها و نقاط ضعف خدمتی کارکنان تشخیص داده می شود و از طریق هدایت و آموزش در رفع آنها اقدام می گردد. ارزشیابی کارکنان به طرز صحیح و توأم با حسن نیت و بر مبنای شیوه های علمی، نه تنها کارمند را راضی نگاه خواهد داشت که سرپرستان، رؤسا و مدیران سازمان را به وضع کارکنان و نحوة فعالیت آنها آشنا می کند و در نتیجه باعث ایجاد یک محیط کاری مطلوب و مناسب و با حسن تفاهم برای کارکنان و مدیران می شود.

دانلود بررسی پایانی و روانی عملکرد نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستاد گمرک

معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

رهبری و مدیریت سازمانها در کشورمان با چالت‌های فراوانی روبروست شمارش معکوس برای پیوستن ما به منظومه تجارت جهانی آغاز شده است پیوستی که چندان نیز از روی اختیار نیست چشم‌های خبرگان صنعت و اقتصاد این خاک نگران آثار این پیوستن است آیا سازمان‌های صنعتی ما توان رقابت در این فضا را دارند؟ در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟ سازمان ما چگونه باید باشد تا در رقابت

دانلود معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

پروژهایی در مورد معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
مقالاتی در مورد معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
مطالبی در مورد معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
معرفی مدل سرآمدی بنیاد
 اروپایی مدیریت کیفیت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 666 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 252

این ها همان سوال‌هایی است که در کشورهای صنعتی و پیشرفته امروز، سالها قبل و در دوران رکود اقتصاد جهانی مطرح شد. کشورهایی نظیر: ژاپن،آمریکا  کشورهای اروپایی این سوالات را طرح کردند و کوشیدند که الگویی از یک سازمان موفق و سرآمد ارایه کنند. سازمانی که نیازهای اصلی جامعه را به بهترین نحو برآورده می‌کند و در این راه سرآمد دیگر سازمانهاست. به الگوهایی که از این سازمان ها ارایه گردید مدل‌های سرآمدی کسب و کار می‌گویند که به ادعای بسیاری از صاحب نظران نقش اساسی در جهت گیری صحیح سازمان‌های تجاری در این کشورها داشته است( گر چه حوزه عمل بعضی از این مدل ها وسیع تر از حوزه تجارت است  و مثلاً در حوزه‌های آموزش و بهداشت نیز استفاده می‌شود.) این مدلها الگویی از یک سازمان ارایه می‌کنند که در ایده و عمل سرآمد سازمان‌های دیگر است و نشان می‌دهد برای رشد و سرآمدی چه تغییراتی در اجزاء سازمان باید انجام شود.

سوالی که عموماً در اینجا مطرح می‌شود این است که با توجه به اینکه کشور ما از لحظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارای ویژگیها و بافت خاصی است آیا استفاده از این مدلها می‌تواند برای سازمان‌های ایرانی عملی و مفید باشد؟ و در صورت استفاده از آنها تا چه حد باید در آنها تغییر ایجاد کرد؟در بین مدلهای سرآمدی کسب و کار مدل EFQM به دلایل متعددی از جمله دلایل زیر، اهمیت بیشتری برای صنایع و سازمانهای پیشتاز در کشور ما دارد:

1) تحقیقات نشان می‌دهد که این مدل در سطح جهان بیش از دیگر مدلها به عنوان مدل مرجع جوایز ملی انتخاب شده است.

2) از آنجا که این مدل در اکثر کشورهای اروپایی، به عنوان مرجع انتخاب شده است امکان الگو برداری از طیف وسیعی از سازمانها در کشورهای مختلف اروپایی با شرایط و ویژگی‌های متفاوت وجود دارد و امکان مراجعه و بازدید از سازمان سرآمد
( یا سازمانهایی که برای رسیدن به آن کوشیده اند) در برخی از این کشورها مثل ترکیه برای متخصصین کشور ما آسانتر است.

3) روابط کشور اروپایی، عموما روابط خوبی بوده است که امکان انتقال دانش و استفاده مستقیم از خبرگان این مدل را برای سازمانهای ایرانی فراهم می‌کند.

4) دیدگاه سیستماتیک قوی: توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه گرایی مدلEFQM برای سازمانهای ایرانی که معمولا در این حوزه ها با مشکلات جدی روبررو هستند. بسیار آموزنده و اجرایی است.

5) مدلی که مبنای ارزیابی و اهدای “جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمان” در بخش صنعت و معدن ایران قرار گرفته است ( و قرار است توسط وزارت صنایع و معادن به سازمانهای واجد شرایط احراز جایزه داده شود) منطبق بر مدل EFQM است.

دانلود معرفی مدل سرآمدی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)

دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)

مقدمه داشتن زندگی عاری از خطر همواره آرزو و هدف مردم بوده است زیر میل به ایمنی و امنیت، بخش تفکیک ناپذیری از ماهیت همه انسانها راتشکیل داده و آنها همواره درتلاش برای بهبود شرایط زندگی و آسایش بیشتر سعی کرده اند با ایجاد تغییر درطبیعت، آن را به خدمت خود درآورند بشر دراین راه همزمان با دستیابی به مواد، تجهیزات، دستگاه ها و به عبارتی به خدمت گرفتن

دانلود دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)

دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)
مقالاتی در مورد دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)
مطالبی در مورد دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103

مقدمه

داشتن زندگی عاری از خطر همواره آرزو و هدف مردم بوده است زیر میل به ایمنی و امنیت، بخش تفکیک ناپذیری از ماهیت همه انسانها راتشکیل داده و آنها همواره درتلاش برای بهبود شرایط زندگی و آسایش بیشتر سعی کرده اند با ایجاد تغییر درطبیعت، آن را به خدمت خود درآورند. بشر دراین راه همزمان با دستیابی به مواد، تجهیزات، دستگاه ها و به عبارتی به خدمت گرفتن فن آوری نوین، به همان اندازه با خطرات و مخاطرات بیشتر و جدیدتر و پیچیده تری مواجه گردیده است.

با ظهور انقلاب صنعتی درقرن هیجدهم که تحول عظیمی درپیشرفت و تبدیل کارگاههای کوچک خانگی و منطقه ای به کارخانجات بزرگ وعظیم به شمار می رود. مخاطرات ازحالت ساده و سنتی به مخاطرات پیچیده خاص صنایع و فرایند های پیچیده تبدیل گردید.

درهمین راستا درفرایند پیشرفت و تکامل، انسان ناچار ازبه کارگیری برخی مواد و ابزار خطرناک و ایجاد تغییر درآنها شده است. علاوه بر مخاطرات خاص و پیچیده عصر فوق تکنولوژیک قرن بیست و یکم، تجمع و تراکم سرمایه بالاخص درمناطق کلان شهرها خود برشدت گرفتن مخاطرات و ریسک های پیرامون زندگی بشر که بقاء مهم ترین هدف آن است می افزاید. براساس همین نگرش، رویکرد جدیدی درمباحث ریسک علی الخصوص مدیریت ریسک حریق در ادبیات بیمه ای جهان متولد شد.

بیمه آتش سوزی سابقه ای بیش از 300 سال درجهان دارد و پیشینه آن درایران به حدود یک قرن می رسد. دراین تحقیق پس از ذکر کلیاتی درمورد آتش سوزی و بیمه نامه های مربوط به آن و نحوه محاسبه و ارزیابی خسارت و تعیین نرخ و حق بیمه پرداخته و درپایان با بررسی فرضیه های تحقیق سعی می شود با توجه به مطالعات و بررسیهای آماری عوامل موثر بربیمه های آتش سوزی درایران را شناخته و ضمن معرفی آنها پیشنهاداتی جهت توسعه مطلوب این بیمه نامه ها درایران ارائه داد.

اهداف تحقیق و علت انتخاب موضوع:

همه روزه بعلت وقوع آتش سوزی های کوچک و بزرگ درگوشه و کنار این کشور و عدم وجود استطاعت مالی کافی ازسوی افراد و یا سازمانها بمنظور جبران این خسارتها، متاسفانه شاهد نابودی بسیاری از خانواده ها (بعلت عدم وجود تمکین مالی) و یا سازمانها (علیرغم مفید بودنشان برای جامعه) می باشیم، درحالیکه که باهزینه نمودن مبلغ نسبتاً اندکی این افراد و سازمانها قادر به تحت پوشش قرار دادن اموال خود می باشند.

هدف از انجام این تحقیق شناسایی علت و یا عللی می باشند که با وجود ارائه پوششهای نسبتاً کافی بیمه ای توسط شرکتهای بیمه، افراد و سازمانها استقبال مناسب را از این پوششها نمی نمایند ازآن پس نه تنها عنصر فعالی درجامعه به شمار نمی روند بلکه خود محتاج کمک دیگران میشوندو این موضوع چه بسا می تواند منشاء ایجاد مشکلات و نابسامانی های زیاد شوند.

فرضیه های تحقیق

جهت تببین عوامل موثر درتوسعه مطلوب بیمه های آتش سوزی فرضیه های زیر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

فرضیه یک: رابطه مستقیمی بین میزان درآمد مردم و میزان خرید بیمه نامه های آتش سوزی وجود دارد.

فرضیه دوم: رابطه مستقیمی بین میزان شناخت مردم و میزان خرید بیمه نامه های آتش سوزی وجوددارد .

فرضیه سوم: رابطه مستقیمی بین میزان تبلیغات موثر توسط بیمه گران و خرید بیمه نامه های آتش سوزی توسط اقشار مختلف جامعه وجود دارد.

فرضیه چهارم: رابطه مستقیمی بین اعتقادات مذهبی مردم درزمینه قضا و قدر و میزان استقبال آنان از بیمه های آتش سوزی وجود دارد.

فرضیه پنجم: میزان حق بیمه صادره شرکتهای بیمه نسبت به سالهای قبل افزایش پیدا کرده و به همان نسبت میزان ضریب خسارت کاهش یافته است.

قلمروتحقیق:

شرکتهی بیمه ایران و همچنین استفاده از کتابخانه بیمه مرکزی ایران و کتب و نشریات بیمه ای موجود درآن و پژوهشهای مرتبط با موضوع و گزارشهای آماری.

دانلود دلایل عدم گرایش افراد به بیمه ‌آتش‌سوزی (رشته مدیریت بیمه)

پایان نامه کارشناس ارشد مدیریت : اتوماسیون و نگهداری تعمیرات

پایان نامه کارشناس ارشد مدیریت : اتوماسیون و نگهداری تعمیرات

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات فایل اصلی پایان نامه DOC حجم فایل 290KB تعداد کل صفحات 180 صفحه

دانلود پایان نامه کارشناس ارشد مدیریت : اتوماسیون و نگهداری تعمیرات

دانلود تحقیق و پژوهش مدیریت 
دانلود تحقیق و پژوهش فوق لیسانس  مدیریت 
دانلود تحقیق و پژوهش فوق لیسانس  
دانلود تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد مدیریت  
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت  
دانلود پایان نامه فوق لیسانس مدیریت 
دانلود پایان نامه ارشد مدیریت 
دانلود پروژه کارشناسی ارشد مدیریت 
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد نگهداری و تعمیرات
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 289 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت : بررسی تاثیر سیستمهای انفورماتیک درعملکرد شرکت تعمیرات

فایل اصلی پایان نامه   :  DOC 

حجم فایل    :  290KB 

تعداد کل صفحات :  180 صفحه

 

این پایان نامه جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز پایان نامه ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد. فروشگاه ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده از منابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.

 

چکیده

«سیستم‌های انفورماتیک» و «سیستم‌های نگهداری و تعمیرات» هر دو مفاهیمی هستند مهم و اساسی که تحقیق بر روی هر یک و استفاده از ثمرات آن در پیاده سازی و تحقق کامل ان دو در مراکز صنعتی، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌تواند بسیار راهگشا و مفید باشد.

اگر چه هر یک از سیستم‌های فوق به تنهایی دارای اهمیت بسیار و از سوی دیگر پیچیدگی‌های خاصی نیز می‌باشند ولیکن مهم آن است که بتوان  با شناخت و احاطه کامل بر روی هر کدام بصورت جداگانه دست به ترکیب و درآمیختن این دو با هم زد. بکارگیری هماهنگ و توامان سیستمهای فو‌ق‌الذکر افزایش در کارآیی و بهره‌وری فراوانی را برای مجموعه بدنبال خواهد داشت.

در تحقیق انجام گرفته تمامی تلاش محقق بر آن است تا مفاهیم درست و کاملی از «سیستم‌های انفورماتیک» و «سیستم‌های نگهداری و تعمیرات» ارائه نموده و بدنبال آن تاثیر این دو را بر یکدیگر بیان نماید.

برای دستیابی به این هدف «شرکت تعمیرات انتقال» که وظیفه نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال نیروی منطقه مرکزی ایران را عهده‌دار می‌باشد و «سیستم نگهداری و تعمیرات» را بعنوان مبنای اصلی کارکرد خود انتخاب نموده و سالها است که از این سیستم استفاده می‌کند. بعنوان «جامعه مورد مطالعه» این تحقیق برگزیده شده است. در ضمن با بکارگیری توامان «سیستم‌های انفورماتیک» در این شرکت فضای مناسبی برای رسیدن به هدف پژوهش بدست آمده است.

در ادامه با استفاده از روش «توصیفی ـ پیمایش» و پرسشنامه بعنوان ابزار تحقیق به آزمون سئوالات تحقیق پرداخته و نتایج حاصل از آزمون‌ها را بدست آوردیم.

سپس بررسی تاثیر ایجاد شده بصورت تفصیل بیان شده است و وجوه مختلف این تاثیر نیز در آزمونهای مختلف اندازه‌گیری شده است.

در پایان ملاحظه می‌شود که حاصل این سنجش نشانگر تاثیر مطلوب و بسزای «سیستم‌های انفورماتیک» بر روی عملکرد شرکت می‌باشد.

تاثیرگذاری بیشتر «سیستم‌های انفورماتیک» بر روی عملیات «نگهداری» نسبت به «تعمیرات» و رتبه‌بندی تاثیرات در هر بخش و بالاخره جمع‌بندی نهایی که بیانگر حاصل این پژوهش می‌باشد، در طول تحقیق به تفصیل ارائه می‌گردد.

 

فصل اول: کلیات تحقیق                                          1  

مقدمه                                                   2  

الف ـ تبیین موضوع تحقیق                                 4  

ب ـ اهمیت موضوع                                         7  

ج ـ اهداف                                               9  

د ـ سئوالات اصلی (اساسی)                                 10

هـ ـ تاریخچه کوتاه                                      11 

و ـ متدلوژی تحقیق                                       14 

ز ـ تعریف عملیاتی واژه‌ها                                14 

ح ـ مباحث فصول آینده                                    15 

فصل دوم: مبانی نظری و سیر تطور موضوع                          17 

مقدمه                                                   18 

بخش اول                                                 20 

1-    تکنولوژی                                             20 

2-    سیستم‌های تکنولوژی اطلاعات                             23 

3-    تعریف تکنولوژی اطلاعات                                24 

4-    تاریخچه تکنولوژی اطلاعات                              28 

5-    کاربردهای سیستم تکنولوژی اطلاعات در سازمان            30 

الف ـ کاربرد عملیاتی                              30 

ب ـ کاربرد اطلاعاتی                                33 

ج ـ کاربرد آموزشی                                 36 

6- پیاده سازی سیستم تکنولوژی اطلاعات                     38 

بخش دوم                                                       44 

1-    جایگاه سیستم‌های نگهداری و تعمیرات                    44 

2-    تعریف سیستم‌های نگهداری و تعمیرات                     46 

3-    لزوم استفاده از سیستم‌های نگهداری و تعمیرات           47 

4-    معایب ناشی از نداشتن سیستم‌های نگهداری و تعمیرات      48 

5-    انواع روشهای نگهداری و تعمیرات                       50 

الف ـ نگهداری و تعمیرات به منظور بهبود               50 

ب ـ نگهداری و تعمیرات در هنگام بروز اشکال            51 

ج ـ نگهداری و تعمیرات پیشگیری                        52 

د ـ نگهداری و تعمیرات پیشگویی کننده                  53 

هـ ـ نگهداری و تعمیرات بهره‌ور فراگیر                 54 

6-    نگهداری و تعمیرات در سازمان‌ها                        56 

7-    نگهداری و تعمیرات در شبکه انتقال نیرو                57 

بخش سوم                                                       59 

1-    تئوری های مبتنی بر عامل تاثیر                        59 

الف ـ جبر تکنولوژی                                   59 

ب ـ جبر سازمانی                                      61 

ج ـ دیدگاه اقتضاء و ضرورت                            62 

2- انواع تاثیر تکنولوژی بر سازمان                       63 

1-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر اقتصاد سازمان   63 

2-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر ساختار سازمان   67 

3-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر عملکرد سازمان   72 

الف ـ تاثیر بر مهندسی مجدد منابع انسانی     72 

ب ـ تاثیر بر استراتژی سازمان                74 

ج ـ تاثیر بر متمایز ساختن عملکرد سازمان     75 

د ـ تاثیر بر کارایی عملیات                  76 

هـ ـ تاثیر بر طراحی مجدد گردش کار           77 

بخش چهارم                                                     79 

مهمترین تحقیقات پیرامون تکنولوژی اطلاعات و عملکرد سازمان 79 

برگزیده تحقیقات انجام گرفته در ایران                    84

خلاصه                                                    88

فصل سوم: روش تحقیق                                            89 

مقدمه                                                   90 

1-    روش تحقیق                                            91 

الف ـ بررسی‌های موردی                                 92 

ب ـ بررسی‌های آزمایشگاهی                              93 

ج ـ منابع دست دوم                                    94 

د ـ روش تحقیق از راه بررسی یا پیمایش                 94 

2- تحلیل عملی روش                                       95

3- مدل تئوری و متغیرهای مورد آزمون                      96

4- متغیرهای سئوالات فرعی                                 97

5- معیارهای سئوالات فرعی                                 98

6- جامعه آماری و روش جمع‌آوری اطلاعات                     99

7- جامعه نمونه و پایایی و روایی پرسشنامه                100

خلاصه                                                    104

فصل چهارم: تجزیه و تحلیلی اطلاعات                              105

مقدمه                                                   106

1-    ویژگی‌های جامعه آماری                                 107

الف ـ ترکیب جامعه آماری از نظر مدرک تحصیلی           108

ب ـ ترکیب جامعه آماری از نظر موقعیت شغلی             109

ج ـ ترکیب جامعه آماری از نظر سابقه کار               110

2- آزمون سئوالات تحقیق                                   111

الف ـ سئوالات مرتبط                                 112

ب ـ نوع و نحوه انتخاب تکنیک‌های آماری               112

3- سئوال فرعی اول                                       114

4- سئوال فرعی دوم                                       118

5- سئوال فرعی سوم                                       121

6- سئوال فرعی چهارم                                     125

7- مجموع کلیه سئوالات فرعی (سئوال اصلی پژوهش)            128

8- تحلیل واریانس                                        132

9- تحلیل واریانس سئوال فرعی اول                         133

10- تحلیل واریانس سئوال فرعی دوم                        137

11- تحلیل واریانس سئوال فرعی سوم                        143

12- تحلیل واریانس سئوال فرعی چهارم                      149

خلاصه                                                    154

فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات                              156

مقدمه                                                   157

1-    نتایج تحقیق                                          158

2-    نتایج تحلیلی تحقیق                                   159

3-    محدودیت‌ها                                            162

4-    پیشنهادات                                            163

منابع                                                         167

الف ـ منابع فارسی                                       168

ب ـ منابع انگلیسی                                       171

ضمیمه                                                         174

 

فهرست منابع

الف ـ منابع فارسی

  • اخوان صراف، احمدرضا.، (1378)، سرمایه‌گذاری در تکنولوژی اطلاعات و تاثیر آن بر عملکرد تجاری، اصفهان، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد دهم ص 59-72
  • آذر، عادل.،  مؤمنی، منصور.، (1379): آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات  سمت.
  • اسدی، ابوالقاسم.، (1370): اطلاعات و نظامهای اطلاعاتی در مدیریت، مجله مدیریت دولتی، دوره جدید شماره دوم، 18-1.
  • امیراحمدی.، اچ‌والاس، سی.، (1379): تکنولوژی اطلاعات، سازماندهی تولید و توسعه اقتصادی، ترجمه علیرضا طیب، نشر نصیر.
  • ایران نژاد پاریزی، مهدی.، (1378): روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، نشر مدیران.
  • بابایی، محمود.، (1378): نیازسنجی اطلاعات، انتشارات مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
  • برچ، جن. و نیستکی، گری‌گراد.، (1371): سیستم‌های اطلاعاتی در تئوری و عمل، ترجمه منوچهر غیبی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
  • برنیکرهوف، روبرت اُ.، درسلر، دنیس ای.، (1377): اندازه‌گیری بهره‌وری، ترجمه دکتر محمود عبدالله‌زاده، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
  • برینکرهوف، روبرت.، اً درسلر.، دنیس ای.، (1377): اندازه‌گیری بهره‌وری، ترجمه محمود عبدالله‌زاده، انتشارات دفتر پژوهشی فرهنگی.
  • بیطرف، حبیب‌الله.، (1381): ساختار وزارت نیرو، پیک برق، سال هشتم، شماره 333. شنبه 21 اردیبهشت، ص 2.
  • جی. ای. پی. ام (مهندسین نگهداری و تعمیرات ژاپن).، (1377): نگهداری و تولیدات بهره‌ور فراگیر، ترجمه علی حاج شیر محمدی، انتشارات مدیریت صنعتی.
  • چلنجر، جان.ای.، (1381): ساختار آینده محیط کار، ترجمه مهری فهیمی، مجله تدبیر شماره 128، آذرماه 1381، ص 28.
  • حاج شیرمحمدی، علی.، (1377): برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات، انتشارات غزل.
  • حسن‌زاده، مریم.، (خرداد 1381): یادگیری الکترونیکی، مجله تدبیر سال سیزدهم، شماره 122.
  • دفت، ریچاردال.، (1378): مبانی تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
  • رشید کابلی، مجید.، و رنجبریان، بهرام.، (1371): تکنولوژی و مدیریت تاثیر تکنولوژی بر ساختار سازمانی. مجله مدیریت دولتی، دوره جدید، شماره 16 ص 88 – 110.
  • رومی، مهرداد.، (1379): طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (M.I.S) نگهداری و تعمیرات در شرکت شیر منطقه‌ای اصفهان، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
  • سرمد، زهره.، بازرگان، عباس.، حجازی، الهی.، (1379): روشهای تحقیق در علوم رفتاری انتشارات آگاه.
  • شائمی برزکی، علی.، (1372): تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر ساختار سازمان در موسسات صنعتی و خدماتی اصفهان. دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
  • غفرانی، فاطمه.، ملک‌پور، مهشید.، (1375): نقش مدیریت منابع اطلاعاتی در کنترل و توسعه سیستم‌های اطلاعات مدیریت، مجموعه مقالات پنجمین همایش تکنولوژی اطلاعات در صنعت برق ایران، معاونت منابع اطلاعات مدیریت.
  • فاطمی هرندی، حبیب‌الله.، (1380): بررسی موفقیت سیستم‌های اطلاعات مدیریت در سازمان‌های صنعتی و خدماتی استان اصفهان، اصفهان، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد دوازدهم ص 123 – 140.
  • فضل‌اللهی.، (1381): بار شبکه، اخبار صنعت برق، پیک برق، شنبه 21 اردیبهشت ص 4.
  • فقیه، نظام‌الدین.، (1375): مهندسی تعمیرات و نگهداری، انتشارات نوید.
  • فقیه، نظام‌الدین.، (1379): علم و فن‌آوری، انتشارات نوید.
  • لاودن، کنث‌سی.، لاودن، جین پریس.، (1380): نظام‌های اطلاعات مدیریت، ترجمه عبدالرضا رضایی‌نژاد، انتشارات رسا.
  • محمد‌نژاد، فرشید.، (1378): تکنولوژی اطلاعات و مهندسی مجدد، مجله تدبیر، سال دهم، شماره 94، مرداد 1378، ص 40- 43.
  • مومنی، هوشنگ.، (1372): سیستمهای اطلاعات مدیریت، نشر اتحاد.
  • مینتز برگ، هنری.، (1371): سازماندهی: پنج الگوی سازگار، ترجمه ابوالحسن فقیهی و حسین وزیری سابقی، انتشارات مرکز آموزش دولتی.
  • مک لوید، ریموند.، (1377): سیستمهای اطلاعات مدیریت، ترجمه مهدی جمشیدیان و اکبر مهدی‌پور عطارابادی انتشارات دانشگاه اصفهان.
  • هاروی، دوناله.، براون، دوناله.، (1377): رویکرد تجربی به توسعه سازمانی، ترجمه عباس محمدزاده، انتشارات مرکز آموزش دولتی.

 

ب ـ منابع انگلیسی

  • Bedeian, A. G. (1984). Organization: Theory and analysis. Japan: Holt-Saunders.
  • Child, J. (1984). A guide to problems and practice (4th Ed.). London: Harper and Row.
  • Child, J. (1988). Information technology and organization. In K. Urabe, J. Child & T. Kagano (Eds.), Innovation and management: International Comparisons (pp. 255-301). Berlin: Walter de Gruyter.
  • Delone, W. H. & E. R. Mclean, E. R. (1992). Information system success: The quest for the dependent variable, Information System Research, 3, 1, 60 – 95.
  • Eaton, J. & Smithers, J. (1983). A manager’s guide to information technology. London: Heritage Publishers.
  • Galbraith, J. R. (1973). Designing complex organizations. Reading M A:  Addison-Wesley.
  • Garloff, E. A. (1985). Organizational theory and design. New York: Mc Graw-Hill Book Co.
  • Goodhue, D. L. (1998). Development and measurement validity of a task – technology fit instrument for user evaluation of information systems. Decision Sciences. 29 (1), 105 – 138.
  • Hussain, D. & Hussain, K. M. (1985). Information processing systems for managment. (2nd Ed.). Homewood: Irwin
  • Jamshidian, M. (1992a). The impact of IT on Organizational variables. Unpublished paper Utah State University.
  • Jamshidian, M. (1993). An Observation on the obstacles of computer installation and use in Iran. Proceedings of the first computer conference: Education, Research & application (pp. 16-26). Tehran, Iran: Faculty of Englneering, Tehran University.
  • Kendall, K. E. & Kendall, J. E. (1999). Systems analysis and design. Prentice Hall, NewJersey.
  • Khalil, T. (2000). Management of technology. Mc Graw-Hill companies, In New York.
  • Koontz, H. & Weihrich, H. (1988). Management (9th Ed.). New York: Mc Graw-Hill Book Co.
  • Leavit, H. J. & Whisler, T. L. (1958, Nov/Dec). Management in 1980’s. Harvard Business Review, 41-48.
  • Lucas, Jr, H. C. (1988). Utilizing information technology: Guidelines for Managers. Sloan Management Review.
  • Markus, M. L. & Robey, D. (1988). Information technology and organizational change: Casual structure in theory and research. Management Science, 43, 583-598.
  • Nji Aiaga, (1992). The Dialectics Between Appropriate Technology Public Policy and Rural Development: Implications for Discovery and Innovation in the Third World. Discovery and Innovation, Vol4, No. 1.
  • Pritchett price, (1994), New Habits for a Radically changing word. Pritchett & Associates, Dallas.
  • Scott, W. R. (1981). Organizations: Rational, natural and open systems. Englewood  cliffs, N. J. Prentice Hall Inc.
  • Sethi, V. & Hwang, K. T. & Pegels, C. C. (1993). Information technology and organizational performance: A critical evaluation of computer world's index of information systems effectiveness, Information and Management, 25.
  • Zeffane, R. M. (1989). Computer use and structural control. Journal of Management Studies, 266, 621-647.
  • Zeffane, R. M. (1992 a). Structural control in high and low user, user organizations in Australia. Information and Management, 23, 30-45.

 

دانلود پایان نامه کارشناس ارشد مدیریت : اتوماسیون و نگهداری تعمیرات